jariku luka lagi... :P
salam frenos!

kalau rasa imej-imej ni boleh mendatangkan pitam kat korang, baik tutup je... hehehe. sorry le aku masukkan gambar cenggini...




kisahnya berlaku ahad minggu lepas lagi, waktu aku balik ke rumah mak. 'eksiden' pulak dengan pisau yang sedang diasah dengan penuh kesungguhannya! (ahaks) maka terhasillah 'ukiran' unik kat jari hantu aku ni... :P hek hek hek...


ih... ih... ih... nih bukan tahap luka pada jari si dayang dalam cerita Raja Bersiong tu lagi... ntah apa kategorinya pun aku tak tau le. mujurlah boleh berlakon macam takde apa-apa depan mak aku... hehehe. tapi berkerut-kerutlah jugak menahannya.

apalagi, minyak gamatlah menjadi bahan untuk 'menyambung' kembali daging yang telah terpisah tu... (ngeri tak ayat nih? haha) dan darah yang mengalir macam air sirap pekat tu aku biar je dijirus air paip kat sinki, sampai merahlah jugak sinki tu... (saja kan tambah ngeri lagi.. hehe) tapi, muka, memang menten la beb! dalam hati kalu, ayoohhh serupa itu siren ambulans la adik manis!

pulang dari rumah mak, masih dalam kereta lagi, baru aku ceritakan kat lya. haa tu diaaihhh dia punya muka, tak tau nak ekspresi lagu mana! hehehe... terus suruh singgah kat kedai nak beli plaster.

"nak plaster kat jari ke kat hati?", dengan sengih-sengih aku berkata.
"BUKKK!!"
"adehh...", sambil membetulkan kepala yang disekeh! hahahaha....

hehehe... maka bermula saat itu, jari aku kuranglah dapat digunakan untuk kerja-kerja seharian. alahaiii... susahnya bila rasa kurang sempurna ni kan? tu baru hujung jari je kena 'siat' dek pisau. ntahmacammana la kalau lebih teruk lagi... ih.. ih.. nau'zubillahh...

alhamdulillah, hari ini, luka sudah beransur sembuh. cuma sesekali terasa lagi pedih dan peritnya. kulit baru pun sudah muncul...

k lah, insyaallah aku sambung lagi nanti berkisah di sini. adios frenos!
4 Responses
  1. Lya Says:

    Lya..
    cian kat dia...tu laa..lain kali hati2 wat keje...nie mesti berangan je...


  2. Anonymous Says:

    Hehehe... Kebetulan sama la plak.. Same to me, terluka kat jari telunjuk tapi. But x la sepanjang luka cik zaff nieh... Hope kulit di jari tu akan bertaut dgn jaya nya! :)


  3. zaffey Says:

    Lya:
    hmmm... memang tengah berangan pun! :-"

    zaralyn:
    pulak dahh... ih.. ih.. *geleng2 kepala ni* macam2 yang bertaut nih! hahahaha :P

    "BUKKK!!" *aku rasa korang tahu apa jadi seterusnya*

    hahahahaha


  4. Anonymous Says:

    Hahahaha... treng treng treng... (guna sound track cite p.ramlee) Hahahaha!