sedikit panasss...
waa... semalam ada sikit panassss jugak hati aku... hins hins hins... ini hari pun ada sikit2 hangit jugak... haishh haihhhh... grrr...

"awatnye?" "nape?" "yennalaa?" "bakpe?"

hmmm... nih la kalau dah tua, sensitif! hahahaha...

kisahnya bermula di ofis nih ha... bilamana masing-masing sudah diperuk dengan kerja yang 'menjerit-jerit' minta diselesaikan segera. maka berlakulah bermacam-macam insiden yang bisa menghangitkan lagi hati masing-masing yang telahpun sedia panas.

janganlah dek kerana bengang dengan bos, sampai orang lain pun kene tempias. bengang sebab masih tak siap-siap kerja, nak lepaskan rasa pada ofismate yang lain. orang yang tak tahu hujung pangkal menjadi mangsa. dan bila dah marah tu, hilanglah sudah rasa hormat, dan juga rasa 'kekawanan' tu...

terasa hati sungguh bila orang yang dikatakan 'member' tu, dah tak mahu menyahut namanya bila aku panggil... pandang pun tak! memang berpaling muka dan badan terus.... perghhhh... hangat muka aku! macam orang bodoh je aku dibuatnya... tercongok menantikan sapaan aku dibalas. dan aku menyapanya bukan tujuan suka-suka, aku nak minta input kerja dari dia... haihhhh... payah... payah...

akhirnya, aku duduk la semula kat tempat aku... lantaklah ko labu... malas nak layan. tapi, dalam hati, berbekas... hmmm sabar je la... esok-lusa ko kena ngadap aku gak...

bila jemput cik jantung hati balik kerja, tak sabar-sabar cerita kat dia pasal hal kehangitan kat ofis... alih-alih dia pulak hangin! hahahaha...

tu le... kat ofis, kalau ada pegawai-pegawai muda belia baru masuk, memang bakal mengundang rasa ketakpuashatian sedikit. besar kepala. perasan hebat. tapi tetaplah bukan semua... ada pengecualian di situ... yang penting, orang-orang bawahan macam aku kena laaaa layannnn jer... bawak-bawaklah bersabar banyak-banyak... hurmmm...

k lah, ended here... adioss frenoss... ;)
3 Responses
  1. slay Says:

    seb bek ko cool kn..? huhuhu..nk kena ni pegawai2 muda..haha..ko biar je dia sensorg siapkn keje 2..


  2. zaffey Says:

    dah tetua ni slay, mmg dpt la di-cool-kan hati ni... malas nak menambah toksid dlm diri.

    xpe... xpe... esok-lusa dia dpt la habuan dia... ;)


  3. Anonymous Says:

    :)