sentap dek rabun...

salam frenos...! :)

moga sihat sejahtera aman bahagia sentiasa. kalau ada yang sedang bergering, harap kembali segar-bugar ye! jangan malas-malas makan ubat. namun, bagi sahabat yang sedang berduka, aku doakan agar tuhan akan merahmati hidup kalian sentiasa... sabarlah menempuh segalanya...

tiba-tiba terlintas di fikiran untuk berbicara tentang kenikmatan yang kita kecapi saban hari...iaitu tentang pancaindera kita. bukan alang kepalangnya andai salah satu pancaindera kita diuji oleh tuhan. salah satu, adalah indera penglihatan. amat mahal sekali nilainya hingga tiada nilai yang bisa diletakkan padanya sebagai ukuran.

aku bukan seorang yang rabun, tapi, dek kerana suatu sebab yang menyebabkan aku terpaksa 'dirabunkan' sementara, maka aku dapat rasai pengalaman menjadi seorang yang tersangat rabun dan kabur selama lebih kurang 6 jam. hmmm... agak terseksa sekali.

awalnya aku tak perasan pun kesannya disebabkan aku mengantuk dan terlelap sebentar. tapi lama-lama baru tersedar, tapak tangan sendiri pun aku tak dapat nak cam. tak puas hati, aku cuba lihat ke skrin handphone, wah! langsung tak nampak apa pun perkataannya, malah imej background pun tak boleh nak dikenalpasti... perghhh! panik sekejap! tapi, penjelasan daripada 'adik manis' yang ada di situ telahpun meredakan ke-panik-an aku akhirnya... hehehe =D

berada dalam 'kekaburan' sememangnya menguji minda dan hati aku. bagaimana indera yang ada ini amat terbatas dan teramat memerlukan bantuan daripada orang lain. itupun mujur masih dapat melihat biarpun hilang kejelasan. syukur... kerana duniaku masih belum gelap gelita... terasa insaf bila mengenangkan insan-insan yang diberi dugaan berat ke atas indera yang satu ini. moga tuhan permudahkan hidup mereka sentiasa...

oh, gambar di atas bukanlah imej mata aku. sekadar berkongsi keadaan rupa mata aku yang hampir menyerupai gambar ini. jangan risau ye frenos... :) tidaklah seteruk gambar ni sangat...

oklah, terpaksa direhatkan dulu tulisan aku hingga di sini. insyaallah, bakal disambung lagi nanti... =) jaga diri kamu baik-baik ye...

adios frenos!
4 Responses
  1. adek... Says:

    hi zaff... lya... :)

    emm... penah... adek penah mengalami situasi menjadi "rabun"... tersedar dr tido di katil spital, bila buka mata tak nampak per2, teraba-raba dlm dunia sendiri... mencari sesiapa aja yg ada di sisi tika itu...hinggalah untuk beberapa lama terasa tangan seseorg yg paling adek syg, memujuk minta adek bersabar...

    kita hanya manusia kerdil zaff... berdoalah selalu mohon pdNYA n jgn berenti berharap k...

    adek doakan zaff bahgia selalu disisi lya...


  2. zaffey Says:

    adek,
    terima kasih, berkongsi rasa dan pengalaman. yer, yang paling kita cari dan rindukan waktu itu tentunya seseorang yang kita sayangi dan amat berharap ada di sisi selalu.

    insyaallah, harapan masih dipanjatkan... moga kita sama2 dirahmatiNya selalu, adek... ;)

    terima kasih adek, atas doamu juga... salam kasih dari kami =D


  3. Anonymous Says:

    makan carrot banyak banyak. insyallah membantu

    (^_^)


  4. zaffey Says:

    mukdobe jr.,
    baekkk cik!!! hehehe ;)