kerana...




saya sungguh tidak suka bila ditinggalkan keseorangan di rumah. fikiran mula menerawang ke berbagai-bagai 'simpang'. kelakukan mula tidak seperti sediakala. mulut terkunci. badan terkaku.

agak bingung bila berada dalam situasi begitu. yang peliknya, dalam fikiran ada macam-macam idea, tapi, jasad seolah-olah tak mahu melaksanakan misi-misi yang difikirkan. bagaikan ada ketidakstabilan di situ...

saya selalunya akan menutup kesemua lampu di rumah sebelum masuk tidur. tapi, bila saya keseorangan, saya rela lampu putih menyinari ruang rumah. saya terasa ditinggalkan bila berada dalam kegelapan yang sebegitu!

ohh... semua ini kerana cik kekasih hati pulang beraya di kampung dan terpaksa meninggalkan saya sementara di sini! perghhh!! sakit jiwa ok... :p

sewaktu menghantar cik kekasih di balai berlepas KLIA, saya rasa senyum saya dibawa bersama-sama dirinya. biarpun serombongan pramugari MAS sedang meliuk-liuk lalu di hadapan saya selepas itu, saya kehilangan pesona untuk melekatkan pandangan gatal saya pada bayang-bayang mereka. tiada tarikan di situ.

tetapi, bila tibanya hari untuk saya menjemput cik kekasih di balai ketibaan, saya memandu sambil tersenyum, tersengih, biarpun di waktu itu saya sedang menempuh kesesakan lalulintas di kota tempat saya bekerja. saya tidak marahkan pengguna jalanraya yang memotong saya dan memasuki lorong tanpa memberi isyarat. sebaliknya, saya hanya berkata, "ok, ok, takpa".

dan segalanya kembali seperti biasa sekarang... :) semangat saya sudah terbit semula. tubuh saya telah seiring dengan rasa, fikiran dan jiwa...

cik kekasih tidak perlu buat sesuatu yang hebat. cukup sekadar ada di sisi saya. menikam jantung saya dengan pandangannya. mematikan bicara saya dengan tuturnya dan meledakkan tawa saya dengan keletahnya.

dan,
kerana memanggil saya, "sayang"...
0 Responses