untukmu, ta...


rindu ini tak tergenggam, sayang...
kasih ini tak tersempadan,
gelora ini tak terhindar...
waktu hanya menanti di hujung sana,
sedangkan aku lemas melawan taqdir...

rindu, kasih, sayang, halusnya bagai pasir suci di pantai indah...
butirannya berkilau bercahaya...
halus, mulus, harum...
tapi, hakikatnya tetap gagal untuk menggenggam sepenuhnya...
hanya dapat ku tatang dengan kedua2 tangan yang ku buka seluas2nya...
dengan niat yg satu...
untuk menerima rindu, kasih dan sayangmu sebanyak2nya...


aku tulis bait2 itu dengan spontan, tanpa dirancang, tanpa dikarang2 terlebih dulu... lahir dari hati aku untuknya yang sentiasa aku rindui... pagi tadi, aku hampir2 menemui kecelakaan. dihimpit sebuah kereta di sebuah selekoh yang dipandu oleh seorang remaja (agaknya) yang memegang lesen "P". takde pilihan, aku terpaksa meredah sebuah lubang besar dan dalam kerana kalau aku mengelak ke kanan atau membrek, pasti aku disambut sebuah lori. sudahnya, aku menerjah pula ke pokok2 yang ditanam ditepian jalan. mujur, aku masih mampu mengawal moto dan takdirNya aku belum lagi dijamah oleh kecelakaan yang hebat. terima kasih, tuhanku...

satu yang bermain di kepala aku saat itu, "izinkan aku menemuinya, tuhanku...". berikan aku peluang melafazkan sayangku padanya... berikan aku peluang meraih tangannya dan menghayati indahnya suasana mentari senjaMu...

dan sebelum apa2 terjadi lagi pada aku, ingin aku nyatakan di sini,
bahawa
zaff sayangkan dirimu selalu, ta...
4 Responses
  1. Anonymous Says:

    zaff...
    sering kuucapkan pdmu - aku menyintaimu lebih dari yg kau tau... merinduimu tiap tika dan waktu, saban malam lenaku bersambut dgn bisikanmu... biarlah masa berlalu, hari berganti - aku ingin kekal menjadi kekasihmu hingga akhir hayatku......


  2. Anonymous Says:

    terima kasih, ta...

    sayangkan dirimu selalu...


  3. ijat Says:

    bergetar jiwa aku bacer haaa.... ;)


  4. L7C Says:

    waduhh....zaff ni ...bukan main ya!