puteri pelangi...

puteriku,
andai semalam aku mengganggu mu, maafkan aku. aku tak bermaksud mencipta gusar di benakmu. aku tak ingin langsung mencetus bimbang di hatimu. aku tahu, kau tak tenang. aku tahu, kau sedang berduka. izinkan aku memelukmu, izinkan aku menenangkanmu agar kau kan tersenyum kembali...

puteriku,
aku rindukan dirimu di setiap malam yang terpaksa aku lalui. aku tak memiliki dirimu, tapi aku hanya berbekalkan "sesuatu" yang pernah kau tinggalkan pada aku dulu. "sesuatu" yang hingga kini sering mengisi malamku. "sesuatu" yang hingga kini juga melenakan igauku. tapi, "sesuatu" itu juga adakalanya membuatkan aku termenung sepi memandang gelap.

puteriku,
aku ingin beradu di tepian pembaringanmu. aku ingin merangkulmu dalam hangat kasihku. aku ingin menatap sepuasnya indah wajahmu. aku ingin merasai deruan hembusan lenamu di pipiku. dan aku tak ingin masa itu berlalu... tanpa aku tinggalkan kucupan mesra di bibirmu...

puteriku,
teruslah menjadi puteri pelangiku. jangan pergi di tika aku sedang enak menikmati indahmu. jangan hilang di tika aku sedang leka memandang sinarmu. tapi, aku sedar, tanganku takkan mungkin dapat mengikatmu. dan aku maklum, dirimu nampak nyata di pandangan, tapi hakikatnya, kau jauh di tangga kayangan indah gemawan...

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

erhhh!! bestnya bila mengenangkan puteri pelangi aku ni... ahaksss... berangan lagi rupanya aku...? hek hek hek hek...

semalam aku baru balik dari perak. hari ni, aku sememangnya kepenatan. rasa macam nak cuti je lagi hari ni, tapi takleh le... sebab bos dah calling2 semalam pasal ada mende yang terdesak nak disiapkan. aku pun kuatkan le semangat, cekalkan hati, pegi le jugak keje hari nih... hehe...tapi, masuk lambat! ayokkkk!! merah punch-card! amik ko! ngehngehngeh...

hari ni, aku pakai baju pemberian kekasih aku dulu. baju kurung warna purple ngan bunga kecik2 warna kuning... aku tersenyum sorang2 masa sarungkan baju ni ke badan. tapi, lama2 senyum aku jadi hilang, dan berganti dengan renungan jauh... membayangkan potret wajahnya, dan terngiang-ngiang suara manjanya sewaktu seronok mendengar aku dah terima kiriman pos bungkusan baju ni.

hmm... dan satu ofis ni memuji cantiknya baju ni... dan aku tersenyum...... mengingatkan kisah kami kembali... di suatu musim yang tak mampu lagi aku nikmati... tapi, amat aku hargai... terima kasih, padamu...
2 Responses
  1. adeh...adeh...saya tak buleh ler baca menda jiwang2 menyentuh perasaan ni..sebab emosi saya pun tgh tak stabil...still tak dapat lupakan si dia...
    *cry*


  2. zaffey Says:

    she:
    erm... sabar la ekk... blog sy mmg cenggini gaya citer nye... ahaksss.. harap tak bosan le membaca! hehehe..

    err... meh.. meh.. sy tolong kesatkn airmata tu.. adehhh