termenung jap...

Ramli Sarip - Perjalanan Hidup

Aku yang masih di perjalanan hidup ini
Begitu lama berlegar di persimpangan dunia
Menempuh jarak dan titian
Rimba dan lautan
Mencari sesuatu yang abadi

Aku yang masih di perhentian hidup ini
Begitu jauh mengembara ke serata dunia
Mengejar siang dan malam
Surut dan pasang
Mencari sesuatu kebebasan
Mencari sesuatu kedamaian

Di mana berakhirnya
Perjalananku ini
Esok dan lusa bukan milikku
Oh Tuhanku
Lindungilah hambamu yang hina
Aku setia hanya pada-Mu
Oh Tuhanku

***********************************************

aku letih... aku penat... aku hilang daya...

tapi,
aku masih kuat... aku masih bernafas...
dengan rahmat-Nya,
aku bisa mengheret kaki agar terus berdikari.
dengan kasih-sayang ibu,
aku bisa menggagah diri agar terus berbakti.
dan dengan hadirnya teman,
aku bisa membuang caci agar terus berani.

aku tahu kaki ku sudah banyak lukanya,
aku tahu baju ku sudah banyak koyaknya,
dan,
airmata aku mengalir...
betapa compang-campingnya aku...


*tengah emo lagi nih... ahaksss.. layan je laaaaaaaa... ngehngehngeh
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    hye zaff :)
    terkedu jap membaca lirik lagu abang ramli sarip nih...
    sesungguhnya kita tak tahu apa yang telah dijanjikan dalam hidup ini...selagi terdaya teruskan melangkah walaupun semakin lelah...
    keduanya nak komen gambo kome tue...nampak mcm sekuntum bunga sdg berkembang!! heheh..jgn marah teman yer...sajer nak tgk awk senyum dan hepi...:)
    ketiganya nak letak lirik lagu nih..

    **Apakah yang dikejar dlam hidupmu
    berkali kukata padamu(pada diriku juga)
    kita singgah di dunia yang sementara
    penuh tipu daya
    Yang kekal di sana
    biarlah kita bersama
    usahlah hanyut terus terlena
    kerana dunia...
    sekian, terima kasih. :)


  2. isk..isk..isk...huwaaa..awak, jgn ler emo sgt....


  3. zaffey Says:

    cik effie da' aunty teacher:
    suka lagu nih... really touching. byk pengajaran bg diri sy.

    hahaha... bunga sdg brkembang? ahaksss... gasakle kome..! hahahaha

    she:
    ye la wk.. skrg ni sy sokmo emo-emo... org single, cenggini le.. always dibuai perasaan... rindu... dendam... bimbang... sumer bersatu jadi satu... dan duduk le sy melangu... hehehehe.. :P