hmm... speechless!


"setiap hari berlalu jelas terlakar senyuman tatkala melangkah kaki seolah-olah kebahagiaan sedang menunggu penuh debaran..."

"yang nyata langkah terhenti bilamana impian untuk senyum saban waktu sepi bersama renungan & gurauan manja insan yang ditunggu...."

dia yang tulis kata-kata nih... aku terkedu kejap... tak tau nak balas apa pun... hanya muka aku yang berkerut-kerut...

aku call dia, mula-mula memang suaranya seperti biasa... seperti selalu... tapi, entah mengapa, lama-lama ada sendu kecil yang mengiringi perbualan ini. dia menangis?? dan, aku dapat dengar suaranya berubah... ishh... kenapa nih...? serba salah pulak aku...

hmmm... aku di sini, jauh daripadanya. tak mampu untuk tangan ini mengesat airmata yang menitis. kalau benar pun aku ada di sisinya tika ini, masih aku tak berani dengan sewenang-wenangnya menyentuh pipinya. kerana aku sedar, aku bukan pemilik dirinya....

akhirnya, aku hanya tersenyum sendirian... mengingatkan saat-saat aku bersamanya. mungkin baginya saat-saat itu bukanlah bermakna, tapi, aku senang untuk mengingatinya... selalu...

senario dalam "washroom"...
dia akan sibuk mencuci muka dengan entahapa jenama aku pun tak tau.. hehehe... dan aku akan sibuk pulak berdiri di belakang dia... memerhati... bukan aku perhati muka dia... tapi, aku sibuk perhati rambut panjang dia.... erghhhh tentunya harum andai dielus..... dan aku akan cepat-cepat beredar bila sabun yang penuh di mukanya telah habis siap dibilas... dan aku akan tinggalkan "washroom" tu dengan senyuman kambing gatal! hahahaha... hampehhh!

tapi, sebenarnya, aku tak berani menyentuh dirinya... walaupun adakalanya pernah aku cuba bermain dengan nafsu yang mula mencetus keinginan, tapi, aku tak sanggup. aku takut bakal kehilangan dirinya andai aku keterlaluan. aku takut dia bakal menolak dan menjauhkan diri. mungkin lebih baik aku terus-terusan begini. melayan jiwanya dan bukan diri zahirnya. cukuplah aku hanya mengucup tangannya biarpun terasa benar ingin mengucup wajahnya....

untukmu,
terima kasih kerana sudi mendengar cerita ku. aku tidak hebat mengukir cerita. aku tidak pandai mencipta keindahan. aku hanya aku... yang punya seribu satu titik hitam... miss u too, sweet girl...!
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    "kebahagian tu akan kekal mjadi milikmu andai kau jua m'inginkannya mjadi sbhgn dari dirimu..."


  2. Anonymous Says:

    sya akn slalu rindu zaffey...


  3. alahai zaff..syahdu betul ler entry kali ni...