maafkan aku...

Tentunya aku tidak setanding mana
Tentunya aku tidak sehebat mana
Konon macam gagah
Konon macam kuat
Tapi…?

Ada hati yang sudah terluka
Ada jiwa yang sudah tercalar
Tangan aku lah penyebabnya…
Kata-kata aku lah pencetusnya…

Ya, aku bersalah…
Dan salah aku itu aku akui…

Maafkan aku wahai kekasih hati yang pernah pertama kali mengenalkan aku pada manisnya alam bercinta.

Maafkan aku duhai kekasih hati yang pernah mengajarkan aku pada syahdunya alam kerinduan.

Aku tak pernah ingin memanggil mu ‘bekas’ kekasih hati. Malah aku tak ingin juga memanggil mu dengan apa jua perkataan yang bermaksud begitu. Yang pertama, tetap kekal sebagai yang pertama. Dan yang pertama, tetap berada di hadapan kepada yang berikutnya.

Kisah kita bagai suatu perkisahan yang terlalu panjang untuk dikisahkan. Kisah kita bagai terlalu sulit untuk dileraikan. Hanya kerna tiadanya pertemuan dua jiwa dalam dunia sebenar, maka sejuta angin sentiasa menerpa membanting jauh diri kita. Kejamkah angin-angin yang ada itu? Atau akukah yang sentiasa terlupa diri, rupanya telah berlaku kejam padamu?

Perkara pertama dari dulu aku impikan, untuk melerai rindu menatap sepuasnya dirimu. Tapi, aku tak pasti kini… masih adakah taqdir itu untuk aku?

Sekali lagi, kau memilih untuk bersendirian. Tanpa aku hadir lagi dalam sapaan pendengaranmu. Dan itu isyarat pada diri ku… agar terus menjauhi mu…

Kalau diukur pada sabar yang ada, aku tak ingin mengukurnya…
Kalau ditimbang pada rindu yang ada, aku tak perlu menimbangnya…
Kerna
Sabar, rindu
Milik masa yang takkan aku tuntut selamanya…

Tentunya lebih elok aku kekal sebagai perindu… yang bersendirian menjadi musafir. Mengenal alam, mengenal makhluk. Dan akhirnya bakal menemukan aku pada maksud penciptaan aku yang sebenar.

Aku tidak akan membenci mu selagi hidup ku diizin tuhan. Selagi nafas masih ada di rongga, aku tetap akan merasai harumnya bila menyebut nama indahmu. Izinkan aku menjadi sahabatmu, andainya aku sudah tidak layak menjadi kekasihmu lagi. Izinkan aku menjadi penulis yang menulis namamu di lembaran kesayanganku, andainya aku sudah tidak layak lagi menyebut namamu.

Padamu, aku kirimkan salam kemaafan kerana telah tidak menjadi kekasih mu seperti selayaknya…
6 Responses
  1. Anonymous Says:

    awk,sy doakn moga awk dpt hadapi semua dugaan nie..kuatkn semangat awk...


  2. zaffey Says:

    anonymous:
    terima kasih pd mu.. sudi mendoakan sstu yg bakal menjadikan sy terus berdiri... =)


  3. Anonymous Says:

    zaff... lafaz kataku masih yg dulu - aku menyintaimu hingga akhir hayatku... biar sapa jua disisimu...


  4. Anonymous Says:

    hi awk..nk kwn leh? mesti awk nk tau sapa sy kan..?well nanti2 awak akan tau gak k...juz nk bagi tau, nice to meet u.. u r really nice..i think i like u..can i..?arr...sorry kalo sy melampau ek...serious u r really nice..muaaahhhh....


  5. Anonymous Says:

    hikhikhik....mcm2 ada.enonymous awk sukakan sape sbnrnya??sukakan zaff or ankmanjamak??
    *to ankmanjamak...centahati tau awk mpunyai hati yg cekal tuk mharungi semua dugaan yg mlanda. ;)


  6. Anonymous Says:

    ankmanjamak.....
    truskan menemani tanpa perlu bersembunyi.
    zaffey....
    sy doakan awk sentiasa bahagia.Tuhan je tahu dimana hati kita....