mula kembali...



salam frenos...! :)

apa khabar kamu sekalian? lama sungguh aku 'menjauhkan' diri dari dunia merah ini. hidup dengan sehidup-hidupnya di dunia nyata yang setiap masa menuntut bahu ini menanggung beban demi kelangsungan hidup. nah, saat ini aku ingin menjenguk sebentar ke dunia merah ini. meluah rasa, berkongsi cerita. mengisi masa kalian, di kala melayari dunia tanpa sempadan.

hmmm... akhir-akhir ini, dunia blog bagai sepi, kan? mungkin kerana ledakan penangan laman-laman sosial yang menguasai minat orang ramai dalam dunia cyber kala ini. blog sangat berbeza dengan laman-laman sosial ini, terutama dari segi interaksi dan pengisiannya. kalau direnung-renungkan, manusia ini sebenarnya sangat-sangat memerlukan 'kawan'! hehehe... dan suka berborak juga...! :D

aku rasa, dunia cyber ini hanyalah satu cabang dari usaha-usaha seseorang untuk melepaskan sementara dirinya daripada realiti kehidupan yang kadang-kadang agak menekan atau menyesakkan. lagi tertekan seseorang itu, lagi lama masa yang diluangkan dalam dunia cyber ini agaknya... oh, tidak terkecuali aku juga! ;)

tapi, kadang-kadang, ada orang tu, ingin menjadi 'orang lain' dalam dunia ini. mencipta satu personaliti baru, gaya baru, yang sangat-sangatlah berbeza dengan diri realitinya. kenapa? macam-macam 'niat'... mungkin nak baiki dirinya, mungkin nak memperdaya, mungkin nak menyakiti orang lain, atau sebenarnya, ingin mencipta imej sempurna yang selama ini diidam-idamkan untuk dirinya sendiri. terpulanglah kan...

aku tak pasti sampai bila dunia cyber ini akan berakhir... mungkinkah akan ada 'dunia' baru pula selepas daripada ini? yang pastinya, masih tak terjangkau dek akal, tak terlintas dek fikiran. harap-harap lebih banyak kebaikan bakal tercipta, bukannya kemusnahan dan kerosakan yang melanda.

perghh!! macam ucapan sempena sesi pengucapan awam untuk kursus induksi pulak kan? hahahaha... gasaklah! menulis apa yang ada di minda sekarang ini. tanpa menghadkan apa yang sepatutnya ditaip. biarlah. kerana terlampau rindu dengan dunia merah ini.

hmmm... nanti-nantilah, mungkin esok lusa bakal keluar sesuatu yang puitis, sesuatu yang membelai-belai, sesuatu yang menyimpul senyum kecil, sesuatu yang sinis, atau mungkin sesuatu yang penuh semangat meluap... :)

sampai sini dulu frenos semua. jaga diri sebaik-baiknya ya. jangan sampai aku kehilangan kamu nanti, kerana perkataan-perkataan ini pastinya kurang bermakna tanpa ada yang sudi membacanya.

adiosss amigoss! ;)
0 Responses