terakhir kalinya...


dia...
hadir semalam dalam kekaburan...
aku tak nampak dirinya
cuma aku dapat merasakan bayangannya...

dia...
mengulit ku hanya dengan suara manjanya...
aku tak rasai pegangan tangannya
cuma aku dapat membayangkan halus mulus dirinya...

dia...
menciptakan senyum tawa di bibirku...
aku tak mampu mencipta keindahan di hatinya
cuma aku dapat memohon agar bahagia itu diberikan oleh-Nya...

sayang...
mencipta kenangan indah menjadi impian ku sebagai hadiah berharga untuk mu... maafkan aku, yang tak pandai menjadi penulis kisah cinta yang hebat. aku pernah memberitahu mu dulu, kan? kekeliruan ini membuatkan aku teramat bingung... aku tak tahu apa yang ingin aku percaya. aku takut mengambil keputusan, bimbang bakal silap mencatur perhitungan. tapi, aku terpaksa... kerana tak mampu lagi menandingi perdebatan akal ini...

sayang...
kasih ku padamu masih tidak tersentuh. kan ku simpan seerat mungkin. aku inginkan kau bahagia menyusur hidup yang lebih indah terbentang. di sana menanti seseorang yang bakal memimpin mu, hidup dalam haruman yang suci dan putih... biarlah aku hidup dalam dunia ku yang kelabu... aku tak ingin mengotori mu lagi. maafkan aku atas segala-galanya. ampunkan diriku yang serba kekurangan. kasihmu masih tetap yang terhebat di hatiku... jaga dirimu sebaik mungkin, sayang...

sayangkan dirimu selalu, ta...
4 Responses
  1. singlet Says:

    fuh~~.. kata2 yang indah... syabas inspektor sahab!!


  2. zaffey Says:

    singlet:
    indah dalam keterpaksaan... cuba mencipta keindahan dalam kepayahan... ;)


  3. Anonymous Says:

    zorro...romantikusnye dikauu...


  4. zaffey Says:

    blue:
    romantikossdiamoss frenoss! hahaha.. nak cari makan beb! :P