kenangan terindah... (2)
senario 1:
"awak memang suka tengok muka saya ekk?"
"hehehe... nape? tak suka ke?"
"bukanlah, tapi, awak tu kalau memandang, macam nak makan je!"
"hehehe... opss! alamaksss ye ke?? err.. sorry.. sorry.. err.. kalau gitu, saya pandang tempat lain la!"
"awak nak pandang tempat lain? apa tuh?"
"nak pandang bawahhhhh sket dari muka awak tuh! hahahahaha"
"pandang apa?"
"hahahahahahhaha.. ada laaaaaaaaa!!!"
"gatalllllllllllllllllllll!!!!!!!!!"
"hahahhahahahahaha... baru tau ke saya gatal? hahaha.. kan saya dah warning awal2 dulu"

senario 2:
"awak, perut saya sakit laa..."
"ler... naper? ih.. ih.."
"period pain... nih mesti nak kene nih"
"uiks? ye ke... errr... err... cemana ekk saya nak buat?"
"takyah buat apa2 la"
"errrr... meh saya urut, bagi ilang sket"
"takmolah! mula la tu nak gatal!"
"hahahahahahaha... tak arr.. orang nak tolong arrr"
"dah! dah! tangan tu jangan nak merayap!"
"hahahahahahaha...ye lahhhhh!"
"pantang betul dia nih! aderrr jerr!"
"hahahahahahaha.. .ye la.. ye la... tak buat le nih! hahahahaha..."

senario 3:
"awak, awak suka tengok saya pakai tudung ke, bukak tudung?"
"errr... errr... hehehe... keduanya saya suka, dan keduanya ada istimewanya!"
"mana satu awak suka?"
"errr... kalau awak bertudung, saya akan jadi tak sampai hati tengok muka awak! macam kesiannnn je tengok awak. hati jadi sayuuuuu je. kalau awak nak apapun, saya tunaikannnnnn jer...!"
"hehehehe... ngengader! bistu, kalau bukak tudung lak?"
"errr... saya akan jadi gatallll!!! hahahahahaha terujaaaa jer!!"
"eeeeee!!! teruk betul la dia nih!"
"hahahahahahaha... tu pasal kene tutup aurat selalu ngan saya nih!"

************************************************************

mungkin ada yang bertanya siapa di hatiku pada waktu ini. mungkin juga ada yang menyangka aku terlampau asyik bermain dengan perasaan, hingga kabur dalam menentukan arah-tuju hidup aku selepas ini. terima kasih pada yang sering menimbulkan persoalan ini. kerana dengan ini aku tahu, ada yang mengambil berat, tentang aku.

memang benar, ada rasa sayang yang aku 'untukkan' pada seseorang. memang benar, perasaan itu yang banyak menguasai dan mempengaruhi hidup aku waktu ini. tapi, usah ditanya siapa gerangannya. terlalu sukar untuk aku menamakannya. setiap kali aku ingin menyebut namanya, setiap kali itu juga jiwa ini bergetar...hebat sekali!

memang benar, ada rasa ingin 'menguasai' dirinya di saat ini. tak ingin dirinya 'hilang' dan menjauh dari aku. tapi, aku harus sedar yang aku bukan pemaksa cintanya. aku hanya ingin dia bahagia, itu yang utama! untuknya, aku sanggupi walau diri terpaksa memamah hempedu. kasihku, aku biarkan berterbangan di angkasa biru yang mengepungi dirinya. sayangku, aku biarkan bercempera di bawah sinar mentari yang menerangi harinya. biar segalanya dapat dinikmatinya biarpun tanpa disedarinya...

hadirnya dia, tak aku tuntut sebarang pengertian kasih. perginya dia juga, tak aku tuntut sebarang janji rindu. aku hanya ingin dia tahu, ada seseorang di sudut dunia ini yang akan terus menyayanginya... tulus, dan ikhlas.

dan akan aku ingati rasa yang istimewa ini, selamanya...
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    tsentuh rs bila stiap kali entry zaff dilayari.Bait ayat yg puitis buat hati ni trusik skali...


  2. Ray Says:

    uHuHu~ zaff, hang memang nakal la~


  3. Anonymous Says:

    syahdunyee...