kenangan terindah...
senario 1:
"saya sejuk la..."
"err...nak pinjam jaket ke?"
"takpelah... hmm.. tapi memang sejuk gila nih"
"err...nak peluk ke?"
"hehe...takpe..."

dan dia tersenyum manis di situ.
dan aku tersenyum kelat di sini... ahaksss

senario 2:
"awak, nak masuk simpang mana nih?"
"masuk simpang nih" - sambil tunjuk ngan tangan
"ehem! cakap le kiri ke, kanan ke, lurus ke, saya mana nampak tangan awak tu. awak kan dok blakang saya..."
"elehh.. macam le dia tak tau CM tu kat mana!"
"hahahaha... nak bermanja atas moto pon tak bleh ke?"

dan dia mencubit blakang aku tanpa belas kasihan!
dan aku mengekek gelak kekuat sampai moto tehoyong-hayang!

senario 3:
"hmm... tak 'mewarna' ke hari nih?" - aku tengok bibir dia takde calet gincu pon
"tak ar.. tadi baru lepas minum. tak sempat nak kaler" - dia senyum simpul
"err...biar macam tu je la. cantik. natural look!"
"nih apa nih tengok2 macam tu!" - sempat jeling pulak...

dan dia mengalihkan wajahnya dari dipandang aku.
dan aku menelan air liur yang tersangkut di tekak! hahahahahaha hampehhhh! mujur tak tersedak!

***********************************************************

aku ingin memeluk dirinya saat ini. menghangatkannya dalam pelukan yang erat dan aku tak ingin melepaskannya. akan aku biarkan dia lena dengan rasa selamat dan dilindungi. dan aku tak mahu malamnya ditempuh dalam kesepian dan kedinginan. betapa aku ingin menjadi pengawal dirinya untuk selamanya...

aku ingin merasai sentuhannya selalu. lembut. mesra. dan menenangkan. terasa bagai jauh menghilang segala resah dan risau yang melanda, hanya kerana sebuah sentuhan dari insan yang disayangi. tak perlu jauh menjalari tubuhku, hanya cukup sekadar sentuhan yang dekat di dada ku agar kau tahu hebatnya degupan nyawa yang menyayangimu...

aku ingin menyentuh lembut bibir indah itu. Namun aku takut untuk mengucupnya. Bimbang bakal dikuasai oleh gelora nafsu yang ganas lagi jahat. Dan aku takut mencemarinya. Biarlah bibir itu kekal suci, biarlah bibir itu kekal begitu. Yang pasti, aku hanya inginkan bibir itu terus mengukir senyum indah yang mendamaikan...

***********************************************************

aku tahu, ayat aku macam hampehhh!! aku tahu, ayat aku macam ntahapaapantah! hahahahaha... tapi, mengertilah, aku sedang dalam kecelaruan perasaan! ahaksss aku gerammmm kat dia arrr!! hahahahahaha
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    "bila yang ttulis untukku dan yang terbaik untukmu..kan ku jadikan kau kenangan...dalam hidupku.."


  2. Anonymous Says:

    syahdu la dude aku baca..aku rasa mcm aku pon terbuai2 dengan perasaanku sendiri


  3. Ray Says:

    ha'ah..setuju ngan blue. zaff, mmg terer mbuai prsaan org. siap gurau senda ats bike lg. bt, hati2 bwk bike. org trsayang de kt blkg tu~