bulan...
Aku terima mesej ni…

“Jauh mana…”
“Jarak kita…”
“Lama mana…”
“Pun x jumpa…”
“Kita TETAP…”
“PANDANG Bulan yg sama… slmt malam :-)”

aku tersenyum waktu ni sebagaimana ikon tu jugak. Tentunya dia turut sedang tersenyum waktu mesej ini dihantar… terima kasih adikku…

sebenarnya, aku sedang dalam kereta waktu ini. Makan burger ayam dalam kereta yang sedang dihidupkan enjinnya, yang sedang memainkan lagu-lagu jiwang melalui siaran sinar fm, yang sedang diparkir di tempat letak kereta bersebelahan flat tinggi aku tuh… hehehehe…

sebelum mesej ini sampai, aku sedang leka mengelamun sebab terikut-ikut dibuai perasaan oleh lagu-lagu lama yang aku suka… hehehe… sempat menjiwang dalam kereta! Ahaksss ;) dan aku turut sempat melihat ke luar tingkap kereta keadaan sekeliling yang gelap. Tapi, aku perasan sesuatu, bila aku dongakkan kepala sedikit, kelihatannya langit bagaikan bercahaya. Ehh… bulan mengambang penuh ler! Subhanallah… cantiknya bulan malam ni…! Entah kenapa, mata aku terpaku pada bulan yang terang ini… dan aku senyum sorang-sorang… bagaikan tiada apa dalam ingatan aku waktu ini.

Tapi, bila aku dikejutkan oleh bunyi henfon aku sendiri, cepat-cepat kekaguman aku pada bulan hilang… terperanjat seyyy! Hahahaha… orang berangan, gitu le… padan muka! :P

Terkedu! Macam tau je aku tengah pandang bulan waktu tu, dan aku mendapat mesej tadi. Ih.. ih.. sekali lagi aku mengucap, “subhanallah…” hebatnya kuasaMu, tuhan… menciptakan satu rasa dalam dua jiwa yang jauh dalam waktu yang agak serentak!

Dan aku pandang semula pada bulan yang berseri… sambil senyum lagi…Wahai bulan, hiburkanlah hatinya sebagaimana kau telah hiburkan hatiku sebentar tadi dengan seri indah cahayamu… dan jangan lupa, sampaikan salamku padanya, yang sentiasa merinduinya bila dia hilang daripada pandangan mataku… yer… aku rindukan dia!

***********************************************************

Kasih (Ku Pinjam Wajah Mu) (Teacher’s Pet)

Kemana jua aku mengarah
Pandangan ku menggambarkan wajahmu
Oh Kasihku dilangit tinggi
Di lautan yang sedang menari

Biarpun aku memejam mata
Pandangan masih menggambar wajahmu
Berseri di cermin hati
Di taman impian kuimpikan

Kasih wajah kau ku jadikan
Azimat penguat semangat
Bisaku gagahi cabaran yang datang

Kasihku harap kau sudi maafkan aku yang meminjam
Wajahmu mengisi kekosongan hati
Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar sepi yang tak bertepi
Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar cinta yang tak bertepi

Biarpun aku memejam mata
Pandangan masih menggambar wajahmu
Berseri di cermin hati
Di taman impian kuimpikan

Kasih wajah kau ku jadikan penyuluh
Pabila malam gelap menyelimuti
Kembara ku menjejak bahagia
Dengan bayang malam ditindih malam
Memerah ke titis akhir ketulusanku

Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar sepi yang tak bertepi
Diriku yang semakin tenggelam
Ke dasar cinta yang tak bertepi
Kasih ku pinjam wajahmu
0 Responses