suara bisu....

bila lagu ni kerap kali aku putarkan
terasa jauh jasad ni melayang dibawa kenangan
bertemankan suara hati yang kian buntu...
memikirkan di mana sebenarnya kenangan yang makin membisu
aku jadi lemah...
sendu bicaraku kembali bertaut
menambahkan rasa yang kian duka...

aku tahu hadirnya aku bukanlah untuk merawat luka
adanya aku hanya menambahkan sengsara
tapi aku ingin kau tahu...
terciptanya aku sekadar yang termampu
tidak terdaya rasanya jasad sekerdil ini membahagiakanmu
tidak termampu senyuman ku ini mengubati rasa luka di hatimu...

aku adalah aku,
yang hanya mampu menciptakan kenangan
antara suka mahupun duka...
nyata kini aku sendiri dalam ketandusan rasa
rasa yang semakin membenamkan aku dalam putaran waktu
waktu yang jua turut menghilangkan aku dalam perasaan...

bila sendiri aku jadi sunyi...
dalam keriuhan rasa...
dalam sendu bicara...
akhirnya aku tetap begini
tanpa jawapan yang pasti
di mana sebenarnya hati aku...

tersembunyi rasa yang kian tandus
membenamkan segala kenangan
memungkinkan segala keputusan
maafkan aku yang masih begini...
0 Responses