tawa dalam tangis...

aku kembali melayari blognya... ye, benar, aku takkan dapat menahan diri daripada tidak menekan 'butang kiri' tetikus aku ni untuk memilih alamat blognya. blog itu terlalu sentimental pada aku. blog itu punya cerita di sebaliknya sewaktu ia mula-mula diwujudkan dulu. blog itu bagai novel sebuah perkisahan yang ada 'turun-naiknya'. blog itu bagai mencurahkan segalanya. dan blog itu, terlalu istimewa di hati aku.

biarlah secemburu mana pun aku sewaktu menatap usikan orang lain padanya di situ, aku tetap membacanya... dari awal, hingga ke akhir komen... biarlah, kerna aku kalah pada rindu ini.

sekuat mana aku menahan sebak yang sarat ini, akhirnya aku hamburkan jua di sini... di meja aku yang bersepah ni...

dan kenangan lalu terus menghangatkan lagi dalam dingin pendingin hawa yang bisa membekukan aliran darah.

****************************************************


aku ingin memelukmu seeratnya
aku ingin menatapmu sepuasnya
tanpa perlu bersuara
tanpa perlu berbicara
tapi,
masih lagi
taqdir itu terlalu jauh untuk aku tempuhi.

mungkin taqdir itu perlu untuk tidak dimaqbulkan
kerna keadaan diri aku
kerna siapa diri aku
kerna keadaan dirimu
kerna siapa dirimu
kerna keadaan dirinya
kerna siapa dirinya.

tenanglah kasih, dalam keadaan kau bakal dipunyai
tenanglah sayang, dalam keadaan kau bakal disatukan
aku akan tetap melagukan lagu rindu, sendirian
biar 'jauh' dan akhirnya menjadi 'terlalu jauh' dari jasadmu
tapi,
aku tetap 'dekat' lagi 'hampir' di lipatan kisah yang ternukil.
6 Responses
  1. Anonymous Says:

    sabar menempuhi segala dugaan k...
    ya pasti awk bleh atasi segalanya..


  2. Anonymous Says:

    apa add blog dia? hebat sangat ker dia sampai ngko jatuh cengini?


  3. Anonymous Says:

    ermmmm..cinta per-1 mmg sukar nk di lupakan.


  4. Anonymous Says:

    byk'n bsabar bro..
    smua ader hikmah
    kenangan tetap kenangan.
    jadikanlah ia suatu kenangan terindah sekalipun ia sukar tuk diterima..

    ur little bro


  5. zaffey Says:

    terima kasih, atas semua kata2 sahabat2 sume... :) (menghargainya)


  6. NATDRAH Says:

    anda seorang yang tabah.. tahniah.