khabar dari kuching...



salam frenos sumer...!

wah, baru hari ni aku dapat meluangkan masa untuk menaip sesuatu di 'perkisahan' ini. biarpun sebenarnya aku telahpun memulakan percutian dari jumaat minggu lepas, tapi seakan-akannya masa yang panjang tetap berlalu pantas. iye, aku tengah bercuti sekarang ni. ikut mem balik kampung dan bawa ibu aku sekali jenjalan di kota kenyalang...

setakat hari ni, macam-macam jugaklah aktiviti yang dah diisi. bukan setakat round2 keliling bandar ni, tapi turut menghadiri perkahwinan 'adik ipar' aku! hehehe... seronok mak mertua aku jumpa ibu. dan ibu juga dah dapat ramai member kat sini. oh, tidak ketinggalan, adakalanya ibu aku tak menang 'kaki' untuk memenuhi undangan bertandang ke rumah member2 baru dia tu! hahahaha... biarpun ibu bertutur bahasa melayu semenanjung dan member2 barunya pula dalam bahasa melayu sarawak, tapi tetap jalinan persahabatan itu tampak mesra. kadang2 diorang gelakkan diri sendiri sebab terasa ala2 macam si ayam dan si itik sedang bercakap! kehkehkehkeh... gasaklah.

tadi, baru pulang dari bershopping... er, bershopping tahap medium kot. beli kain baju sikit, yang bermotifkan ala2 pua kumbu, beli rantai kunci yang comel2, beli sumpit dan 'perisai'nya, beli senduk kayu nibong yang warna hitam tu, dan aku sempat gak beli kasut 'kungfu'! hahaha... tetiba berkenan la pulak... hehe :P tak mahal seyy.. 12 hengget je! hahaha... selesa larr...

pergh, malam ni ada majlis pihak lelaki menerima menantu, jadi aku dan ibu dijemput juga untuk menghadirinya. kenalah bersiap kejap lagi. ops, kata orang sini, kenalah berkemas! hahaha... memula aku ingatkan berkemas tu macam ala2 suruh kemas baju dan angkat kaki, rupanya suruh bersiap pakai baju lawa2! hehehe... mampuih kena gelak dengan mem... kehkehkeh.

oklah, insyaallah aku sambung lagi nanti. mungkin tentang pengalaman2 yang lain pula ye. erkk!! (sendawa) hehehe... baru lepas makan mee goreng (megi goreng) cap apantahakupuntaktau yang dibuat dek mem tadi... err... psstt! sebelum pegi sini hari tu, aku slim le jugak, nih dah naik nih... macam dipam2 la pulak! tadi baru upload gambar, tengok tang muka, alahaiii tombamnyo den! tengok pulak tang poghut, huiiyaiii tak dapek den nak koba! hahahahaha! k frenoss adioss! ;)
1 Response
  1. Aku Says:

    heh hehe ..syioknye bawa mak jejalan umah besan dia..baguiihh..bior terjalin erat hubungan silaturrahim tuuu...tengok gambo kenduri ni terliur lah..teringat sayur midin lahh...