berharap, mengharap dan harapan...




salam frenos...!

percaya atau tidak, yer... aku sedang dalam pemerhatian keluarga aku untuk dinikahkan! dengan sapa, dengan seorang lelaki yang aku memang tak kenal langsung dan tak pernah tahupun siapa namanya bahkan rupanya.

arghhh...! aku ingatkan perkara ni tidaklah sedrastik mana, rupa-rupanya silap dugaan aku. mak angkat budak lelaki tu siap berbunyi nak satukan kami berdua penghujung tahun ni! gila pe! aku hairan jugak kenapa mak aku boleh ikutkan je. takde pulak dia tanya aku.

dulu mak kata, "kita makan-makan kat luar. pastu nanti zaf tengoklah orangnya. kenal-kenal dulu. kalau ok, boleh jalankan".

tapi, lepas malam yang makan-makan itu, macam lainnnn je rancangannya. aku tak pasti sejauh mana. tapi aku tetap akan tunggu untuk mengadap mak aku tanpa ada orang lain. sehingga waktu ini, mak tak kata apa-apa dengan aku. samada aku suka ke, tak suka ke, dia nak nikahkan jugak ka, atau apa ka.

haishhh...! tindakan mak betul-betul mendebarkan aku. dan aku sangat-sangat berharap supaya mak tidak akan meletakkan aku di kedudukan 'serba-salah'. ye, aku tak mahu jadi anak derhaka. malah aku juga tak mahu menzalimi diri aku dan budak lelaki tu. dan paling aku takut, hati mak boleh terguris nanti...

hmmm... tentunya tuhan ada jawapan untuk aku. cuma aku yang mungkin takut menerima kenyataannya nanti.

sayang, maafkan aku membuatkanmu terheret sama dalam rasa ini...
mak, ampunkan anakmu ini...yang terus-terusan mengecewakan hasratmu.
tuhan, upaya ini ada hadnya...dan aku khuatir, had itu sudah hampir ku lepasi.
6 Responses
  1. Zafieya Says:

    syg,
    jika itu dh tertulis utk mu ya redha...ya sentiasa ada selagi diri ini d perlukan.. sebak n sesak dada memikirkan n x terucap d bibir ini..
    syg,
    tabahkn hati mu anggap ini semua dugaan utk kita..
    kmk syg ktk...


  2. zaffey Says:

    sangat2 mengharapkan ada kekuatan yang luarbiasa untuk terus bertahan...

    terima kasih, my luv.


  3. Pencari Hati Says:

    bersabarlah yer..
    saya tahu rasa itu sangat perit ..nak di hadapi..tapi ai akan sukung apa jua keputusan yg dibuat!chaiyok2...:)


  4. slay Says:

    aiseh.................


  5. zaffey Says:

    un_sign:
    thank u so much fren. amat menghargainya... ;)

    slay:
    aiyyaaaaaa....... :P


  6. zaralyn Says:

    Hopefully everything's gonna be alrite! Hopefully also, ur mom can accept that u not gonna accept that man... heiiyo..!