ayah suka, aku suka...

ayah suka jenjalan, aku pun suka...
ayah suka main tenis/badminton, aku pun suka...
ayah suka makan masakan mak, aku pun suka...
ayah suka buat keje2 lasak, aku pun suka...
ayah suka bertukang, aku pun suka...
banyak yang ayah suka, dan aku pun turut suka sama...
tapi,
ayah dan aku, tak boleh lagi buat mende tu semua sama-sama...
ayah tak boleh lagi ajak aku jenjalan...
ayah tak boleh ajar aku main tenis/badminton...
ayah tak boleh lawan makan dengan aku...
ayah tak boleh ajak aku tolong dia bekerja...
ayah tak boleh tolong aku gergajikan kayu besar...
sebab dunia ayah dan aku, dah berbeza...
alfatihah untuk mu, ayah...
tarikh semalam genaplah kita berpisah selama 20 tahun...
ampunkan anakmu yang nakal ini...

*setiap kali genap tarikh aku dan ayah berpisah, setiap kali itu jugak aku akan jatuh sakit... hmm.. mungkin sebab aku rindukan dia kot? hari ni aku bekerja dengan sengalnya. takde mood... asyik layan blues je... tapi, mujurlah ada frenoss yang sudi layan chatting ngan aku dan layan sms mengong aku... tima kaseyyy ekk! muahhhsss!! ;)
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    puisi utkmu zaff:

    Aku ada di sini
    mendengar semua keluhmu
    Aku Ada di sini
    menyemak tiap kata yang kau tulis
    Aku ada di sini
    memberi dukungan atas semua
    sikapmu
    Aku ada di sini
    menyejukkan hatimu
    Aku ada di sini
    menghalau semua gelisahmu
    Aku ada di sini
    menenteramkan kegalauan hidupmu
    Aku ada di sini
    mendoakan setiap langkahmu menapaki kehidupan
    Aku ada di sini
    bukan di ragamu
    bukan di sisimu yang dapat memegang tanganmu
    bukan di hadapanmu yang bisa merengkuh tubuhmu
    Aku ada di sini
    ....... DI HATIMU ..........

    p/s: aku masih di sini teman..jika kau perlukan aku, dan maafkan aku kerana meninggalkanmu utk seketika waktu dulu..


  2. Anonymous Says:

    aku masih menyintaimu
    amat menyintaimu
    terlalu menyintaimu...
    biar apa jua tanggapanmu
    biar apa jua tuduhanmu
    apa jua telahanmu
    kau tetap ada di hatiku
    hanya namamu dan dirimu
    selalu ada
    di hatiku....
    muga kau berbahagia selalu...


  3. zaffey Says:

    anonymous:
    terima kasih kerna kesudianmu
    yang masih melihatku
    yang masih mendengarku
    yang masih memujukku
    yang masih merangkulku
    dalam hangat kasih seorang teman...

    ita...:
    aku masih menghormatimu
    biar segalanya bagai telah terlerai
    biar segalanya bagai disapu awan gelap
    apa jua yang mendatang ini
    aku cuba gagah memacak kaki
    walau terkadang aku di amuk pilu
    walau terkadang aku kesakitan
    doaku masih seperti dulu,
    tiada lain, selain hanya,
    tuhan limpahi dirimu
    segala kebaikan dunia & akhirat...

    terbanglah pada langit yang lebih suci...