to love and to be loved...


sunyi dude hidup aku...
bila tengok ke luar tingkap ni, aku akan renung jauhhh nuunn...
ntah apa yang aku pandang pun, aku tak tahu...
aku boleh hidup dalam suasana yang hingar...
aku boleh kompromi dalam keadaan yang sesak...
tapi, aku tak tahan dalam cuaca yang muram dan sepi...

yer, aku boleh sibukkan diri dengan macam-macam mende...
tapi, aku sakit pulak bila dah kene pikir keja yang serabut nih...
aku lukiskan sesuatu kat sketchbook, tapi entah apa rupa lukisan tu...
aku tuliskan bait-bait indah, tapi aku rasa macam hampehh yang hampasss...
aku tak tau, mana sentuhan keramat aku dah hilang...

aku tunduk malu pada diri sendiri, dude...
sebab aku hanya pandai bercakap, tapi tak pandai nak buat...
aku suka-suki je nak nasihatkan orang lain,
tapi aku sendiri jalan tak betul...
aku tak hebat, memang aku tahu tu... dan semua orang patut tahu tuh!

aku hanya melalut di sini...
cuba menzahirkan sesuatu yang ada di hati...
tapi, masih aku tak tahu susunan ayat itu...
terima kasih la sebab sudi baca ayat-ayat aku ni...
maafkan aku, mencuri masa mu...
maafkan aku, membazirkan elektrik mu...

*tak pasti kaitan tajuk tu ngan isi entry nih... ayakkkkkk
5 Responses
  1. Anonymous Says:

    hye zaff:
    hehe..apa yg awk tulis nih? tak relevan langsung entry ngan tajuk!!
    dah hilang sentuhan keramat? hahaha..takutnya dengo...takper..kayuh pelan2..nnt dtgler sentuhan berbisa tue..so klu dah dapat ilham jgn lupa coretkan di sini...saya peminatmu no.1..jgn lupa tue!


  2. Anonymous Says:

    mcm faham.. tapi tak faham.. tapi try nak faham.. =)


  3. Anonymous Says:

    Catatan buatmu…..

    Saat ini
    Jari jemariku masih mampu
    Menulis namamu
    Kueja satu persatu
    S_ _ _

    Tika ini
    Bibirku ini masih berdaya
    Menyebut namamu
    Melemparkan rindu
    Aku masih terus memujamu
    Dlm jaga dan alpa

    Ingatanku pdmu masih utuh
    Walau berkali-kali kukatakan pd diri
    Lupakan dia
    Lupakan dia
    Lupakan dia

    Tapi
    Bagaimana itu harus terjadi
    Kerna di sepanjang jalan ini
    Kau sering menemaniku
    Biarpun bukan jasadmu di sisiku
    Yg ada Cuma suaramu
    Memujiku
    Merinduiku
    Menyintaiku
    Bukankan katamu dulu –
    Rindumu pdku
    Sebanyak darah yg mengalir di tubuhmu???

    Bisikan dan cumbuanmu
    Yg acapkali menemaniku
    Melayari malam yg kaku
    Lalu
    Bagaimana kini
    Aku harus menghela nafasku
    Menutup waktu siangku
    untuk beradu…
    menamatkan langkahku
    bagaimana?........

    p/s: selamat hari lahir buatmu 23 mei 2006 [selasa]
    brsama cinta barumu.. semuga kau berbahagia kekasihku...


  4. Anonymous Says:

    hurmmm...sentuhan keramat hny myepikan diri buat smentara waktu. spt ujan d tghari...insyaALLAH kejap lg matahari akn kembali mnemanimu.


  5. Anonymous Says:

    nape aila rasa cam pelik. ermmm ni kan entry lama. haiyaa...