Only you...

Only You (Flying Pickets)

Looking from a window above
It's like a story of love
Can you hear me?
Came back only yesterday
Moving further away
Want you near me

All I needed was the love you gave
All I needed for another day
All I ever knew
Only you

Sometimes when I think of your name
And it's only a game
And I need you
Listening to the words that you say
It's getting harder to stay
When I see you

All I needed was the love you gave
All I needed for another day
All I ever knew
Only you

This is gonna take a long time
And I wonder what's mine
Can't take no more
Wonder if you'll understand
It's just the touch of your hand
Behind a closed door

All I needed was the love you gave
All I needed for another day
All I ever knew
Only you...

~ menyayangimu lebih dari yang kau tahu...~

**********************************************


lagu ni buat ingatan aku pada seseorang kembali menerpa. aku senyum sendirian sambil menikmati lagu ni kat meja aku. terasa bagai 'orangnya' sedang duduk mengadap aku waktu ini. memerhati aku bekerja, menelek muka aku yang serius lagi berkerut, mencebik bila aku buat lawak poyo lagi bodo dan mengomel tentang sepahan kertas dan buku yang memenuhi ruang. aku sedang membayangkan 'orangnya'... biarpun bayangan ini, aku tak pasti samada betul atau tidak, aku akan tetap tersenyum sendirian... bagai cuba melegakan hati sendiri, bagai ingin menenangkan jiwa sendiri.

'orangnya' entah di mana berada, entah apa yang sedang dilakukannya sekarang ini. mungkinkah dia bakal tersenyum mengingati aku juga? atau dia tak mampu lagi untuk tersenyum pada kenangan bersama aku dulu?

meja aku semakin bersepah, bagai menggambarkan hati aku yang turut bersepah! kertas aku banyak yang dicarik-carik, bagai turut menunjukkan betapa tercariknya hati aku. tapi, lagu ini terus berputar... indah didengar, sebagaimana indahnya kenangan aku dan 'orang' yang sentiasa aku ingati ini...

jaga dirimu sebaik mungkin, sayang...
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    hanya sekadar…

    aku hanya sekadar
    menumpang lalu di daerahmu
    sambil menundukkan muka
    aku tak akan bersuara
    jika itu mahumu
    aku tak akan jua menangis lagi
    jika itu boleh membahagiakanmu...

    aku hanya sekadar
    bertanya kabar
    disaat kau terleka
    bergelak tawa disisinya
    kerna aku khuatir
    kau semakin terlupa
    biarpun seketika
    hanya sekadar untuk
    menyebut namaku...

    aku hanya sekadar
    ibarat mimpi semalammu
    yg tak berkesudahan
    sedangkan
    "dia yg benar2 kau sayang"
    yg menggegarkan jiwamu
    menyentuh hatimu
    tapi bukan aku
    yg hanya sekadar
    bayang2 yg tak tergapai
    oleh tanganmu...

    aku hanya sekadar
    menantikan
    cukuplah sebaris ucapan
    aku ingin mendengarnya
    sendiri darimu
    lafazkanlah pdku -
    selamat tinggal kekasihku...

    dan aku akan pergi.........

    p/s: menyintaimu hingga akhir hayatku......


  2. Anonymous Says:

    lagu ni buat kenangan dulu bermain dalam mata hati....satu tika dulu setiap hari,setiap saat aku menghafal setiap bait lagu ni....