antara dua rasa... nak teruskan?



hmm... kadang-kadang kita sering suka berlawan dengan perasaan sendiri, kan? hati kita mungkin berkata "ya", tapi fikiran kita menyanggahnya. sudahnya, kita sering terkeliru untuk berkelakuan yang sepatutnya. yelah, hati kata cenggini... otak pula kata cenggitu... ih.. ih..

takutkah kita untuk mengambil risikonya? mungkin...

risau kalau-kalau ada hati yang bakal terluka? mungkin...

tapi, hidup ini penuh risiko kan? ye... betul.

dan, hati yang terluka sering ada ubatnya kan? ye... benar.

habistu, masih takut lagi untuk mengambil keputusan sewajarnya? erghhh!!

hehehehe... dan akhirnya, kita sering serahkan pada taqdir yang bakal dilalui. samada kita suka atau tidak, samada kita bersedia atau tidak, haruslah dihadapi seberani dan setenang mungkin.

dan yang paling penting, andai rasa tersungkur di tengah laluan, masih ada Dia yang sudi membantu memberi ihsan...

~ kerdilnya aku di sisiNya... ~
4 Responses
  1. Anonymous Says:

    the best way is follow your heart and at the same time with the rational mind. Life is unpredictable.Anyway it's nice to read ur blog.


  2. Anonymous Says:

    wat if our heart make a wrong decision? wat if....? m in the midle of something like wat zaf wrote here. struggling to find out wats right wats wrong.like 1 malay phrase- takut nanti yg dikejar tak dapat, yg dikendong berciciran.arrgghh... life full of surprises indeed.


  3. Anonymous Says:

    tanya hati, tanya diri sendiri, tapi janganlah buat keputusan dgn mementingkan diri sendiri, dgn menyakiti hati org lain. benar, hidup ini penuh risiko, tapi jika kita dah tahu jln yg kita pilih itu penuh duri, mengapa kita mesti terus berjalan ke arah itu? apa yg hendak kita buktikan? tuhan jadikan kita sebaik-baik makhluk berbanding dgn makhluk2 yg lain. jgn terlalu menjadi hamba pada cinta yg sementara.


  4. Anonymous Says:

    apa yg berlaku itulah yg dah tertulis dlm hidup ni.Takde hak untuk menghalang sejauh mana ia menduga.Yg pasti kita sendiri harus tahu sejauh mana kita berada.Tuhan tu sentiasa adil dengan umatnya cuma kita seringkali lupa.Benar!!jgn terlalu menjadi hamba pada cinta..