bayi yang bakal lahir...


dan aku menunggu dengan penuh keterujaan bila dia bakal melahirkan seorang bayi comel nanti. :D

hari ni aku datang kerja dengan jiwa yang agak sentimental. terasa sungguh sensitif pada persekitaran. aku lihat alam sekeliling dengan pandangan yang mencari erti di sebalik kewujudannya. ternyata emosi aku agak mudah tersentuh, biarpun cuma melihat pada langit yang biru terbentang. ternyata emosi aku juga turut terusik, biarpun cuma menyaksikan seorang nenek tua menuntun cucunya...

pagi ini aku didatangi dia di depan meja aku. masih ayu sepertimana aku pertama kali bertemu dia di sini. mendengar ceritanya sepertimana selalu. mendengar aduannya sepertimana kebiasaan aku. dan aku hari ni, bagai nakal sekali menatap wajahnya. (sorry ye mama...)

dalam pada aku melayan bicara paginya, sempatlah jugak aku melihat perubahan pada wajahnya kini. dia semakin tampak bagai seorang ibu. dia semakin tenang dalam melalui hidupnya kini. hehehe.. tapi, manisnya masih seperti dulu. 'tarikan'nya masih seperti dulu. dan aku akhirnya tersenyum sendirian... (hehehehe.. sorry lagi sekali ye mama...) ahaksss

akhirnya imaginasi aku membunuh kenangan lalu, dan bermulalah aku membayangkan pula keadaannya nanti bila cahayamata yang dinanti lahir ke dunia sedikit masa lagi...

hehehehe... tentu sedikit sebanyak, bakal mewarisi indah wajahnya, tutur katanya, tingkah laku, budi pekerti, malah apa saja. ahaksss.. aku teruja! :P

moga anak itu nanti bakal menjadi seorang hamba allah yang soleh lagi mentaati kedua ibubapanya...

jaga dirimu dan anak yang dalam kandungan itu baik-baik ye, mama... ;)

~tak kisah anak itu lelaki atau perempuan, yang penting, dia anak saya jugak tau...! hek hek hek ~
6 Responses
  1. zaffey Says:

    anonymous,
    maaf, komen anda tidak sesuai untuk dipertontonkan. moga hati anda ikhlas berkata-kata... peace dude!


  2. Anonymous Says:

    zaffey..
    moga bahagia hendaknya dengan kehadiran si comel..
    lumix.


  3. Anonymous Says:

    c comel yg aila nanti2kan jgks..hikss


  4. zaffey Says:

    lumix:
    terima kasih, kawan... :D


  5. zaffey Says:

    aila:
    hahahah... meh.. meh.. kita sama2 berdoa segalanya baik2 saja... ;)


  6. nikki Says:
    This comment has been removed by the author.