pada wajah itu...


kadang-kadang tak perlu wajah yang hebat untuk kita jatuh hati padanya. ataupun tak perlu calitan warna-warna tambahan pada sebuah wajah semata-mata ingin kelihatan anggun. cukup sekadar sebuah senyuman ikhlas berserta renungan mata yang redup. daripada hati yang jujur, bakal terpancar wajah yang indah lagi mendamaikan.

itulah hebatnya kombinasi pada suatu ciptaan tuhan yang maha agung. betapa wajah itu bisa membuatkan hati berdetak kencang, betapa wajah itu juga bisa menjadikan hati tenang mengamatinya.

dan aku sedang merindukan wajah yang sering tersenyum pada aku suatu waktu dulu. wajah yang pernah menjadikan aku antara manusia paling bahagia setiap hari...

terima kasih, tuhanku... kerana pernah menciptakan wajah indah itu untuk aku nikmati. biarpun aku cuma menjadi sang perindu yang jauh di sudut gelap, tapi sekurang-kurangnya aku dapat rasai cetusan kasih yang Kau marakkan pada hati ini.

sampaikan salam rinduku pada pemilik wajah indah itu wahai tuhanku... moga Kau bahagiakan dirinya buat selamanya. janganlah Kau baluti hidupnya dengan kesedihan, kekecewaan dan kemarahan. serikanlah hidupnya dengan cahaya syurgawi-Mu yang tak terbandingkan.

diri aku? hanya satu yang aku pinta,
akhirilah hidupku dengan pengakhiran yang baik...

***********************************************

Puteri - Zainal Abidin


Harum semerbak kasturi
indah mewangi
cantik rupa parasnya puteri
di sinar maya
cinta bukanlah semahal
yang ku peluk zahirmu

kini kau tiada lagi tinggallah aku sendiri
rindu dihatiku ini tak dapat aku sembunyi
entah bila kan kembali
setelah kau pergi

puteri
malam ku dingin tiada pujuk rayumu
kembalilah
ku kehilangan tawa mesramu itu

puteri
malamku dingin aku kehilanganmu
kembalilah
ku kehilangan kekasihku
puteriku

dengarkanlah rayuan hati
tak sanggup aku kehilangan mu
dalam jaga aku keliru
kembalilah

kembalilah
malamku dingin tiada pujuk rayumu
puterikuku
kehilangan tawa mesramu itu
kembalilah
malamku dingin aku kehilangan mu kekasih ku
0 Responses