sekarang ni...


sekarang ni
aku kuat tidur
tapi, aku tidur lewat
sebab, aku susah nak tidurkan diri kalau malam menjelang
dan, aku akan tidur bagaikan tiada mimpi bertandang...

sekarang ni
tidur di malam hari bagaikan sesuatu yang menyusahkan aku
sekali dah tertidur, susah pulak nak bangun
biarpun aku dah kunci jam yang bakal berdering menyuruh bangun...

sekarang ni
aku kuat kerja
macamlah aku nak siapkan segala-galanya hari ini
tapi, aku terpaksa macam tu
sebab, kalau aku tak menyibukkan diri,
aku bakal hanyut dalam gelora perasaan yang melemaskan.

sekarang ni
aku kuat menghabiskan gulungan tembakau
selagi tak habis sekotak, selagi tu apinya aku nyalakan
selagi tak terasa sesak, selagi tu bakarannya aku sedut dan hembuskan
tapi aku tau, ada mudarat yang bakal menjelma...
arghh..! biarlah...

sekarang ni
aku tak tau apa ayatnya yang perlu aku taipkan di sini
sebab, otak aku macam beku
dan, jari-jari aku macam malas
tapi, rasa yang terpendam ada bertapa dalam hati
bagai nak pecah ingin dihamburkan
tapi, perlu ke?
hmm... biarlah...
0 Responses