menanti...


Setiap pagi...
selepas aku celikkan mata,
rupanya aku masih di tilam bilikku...
bukannya dalam pelukan bumi yang gelap.

Subhanallah...
masih aku punya peluang
merasai kehebatan pancaindera
menikmati kemanisan di muka bumi ini.

Alhamdulillah...
masih aku punya peluang
berjalanan, berlarian
bersujudan di muka bumi ini.

Laailaahaillallah...
masih aku punya peluang
mengagungkan keperkasaan-Mu
mengagumi kerajaan-Mu
yang tiada batasan di muka bumi ini.

Allahuakbar...
masih aku punya peluang
menginsafi dan merenungi
setiap hari-hariku yang berlalu
argh...yang manakah lebih hebat...
buku putihku atau buku hitamku?

Tuhanku,
moga aku masih mampu
mencelikkan mataku esok pagi
namun andainya tidak,
akhirilah hidupku
dengan pengakhiran yang baik...

************************************************************

I Wait

I wait for you,
anxious to see your face.

I stand and watch,
looking for the first sign of your arrival.

I finally see you,
I take a second look to make sure you're really there.

My pulse races and I crack a smile,
this is what I've been waiting for.

You begin to approach,
you say, "Sorry, I'm late."

I say, "No problem."
But I think to myself, 'I'd have waited forever.'
0 Responses