atas nama cinta ini...

aku hidup atas nama cinta ini
biar gagah mana berdiri
biar indah mana bernyanyi
aku akan terus terpinggir...

aku hidup atas nama cinta ini
biar jatuh tersungkur
biar dalamnya terluka
aku akan terus tersenyum...

aku hidup atas nama cinta ini
belajar, belajar, dan terus belajar
sebagai pecinta setia
sebagai pecinta rela
sehingga akhirnya
aku mati atas nama cinta ini jua...

***********************************************************

sesuatu yang indah, bila berkesempatan lagi untuk melihatnya. sesuatu yang damai sekali, bila berpeluang lagi untuk mengusiknya. nikmat itu manis sekali. tapi, adakalanya di hujung nikmat, pasti ada jua duri yang menggeser. hidup sememangnya begitu, kan?

sesuatu yang kita inginkan, selalunya susah untuk dimiliki. selayaknya diumpamakan bagai ingin memiliki mutiara mahal yang disimpan di bawah cengkerang liar di dasar lautan yang berselut. terdaya? sanggup? mungkin ada yang sanggup, tapi mungkin bakal lemas kerananya.

sesuatu yang kita cari-cari, kadang-kadang tak perlu dicari jauh. sudah ada di depan mata. hanya kerana leka mencari, tak terpandang yang sudah tersedia. tapi, bila sudah tersedar yang di depan mata, selalunya kita bakal terlepas pula untuk memilikinya. ya, hidup tak selalunya bernasib baik. dan hidup tak seringkali mudah untuk dilalui...

sabar, tabah, tegar, adalah semangat yang perlu ada. semangat itu ada sebenarnya, cuma, sehebat mana diri ini dikuasai oleh semangat-semangat itu? adakalanya dalam pertarungan kelangsungan untuk sebuah kegagahan diri, semangat-semangat itu bisa tewas... tewas kepada kecewa, putus asa dan kegopohan... kasihan kan? hmm... begitulah hidup.

yang pasti, hidup tak terlalui hanya dengan berseorangan... hidup ini perlu berteman. dan selalunya, kerana pencarian "teman" lah, hidup seringkali menjadi kucar-kacir! tapi, dengan teman juga, hidup bakal diwarnai gemilang kilau pelangi syurga dunia...

selamat mencari teman, selamat mencari cinta...
selamat menjadi peneman, selamat menjadi pecinta...
0 Responses