izinkanlah...
ramadhan selalu buat aku jadi syahdu syahdan...
ramadhan memang buat aku jadi terkenang-kenang...
ramadhan tak pernah lagi tak buat aku mengalirkan airmata...
dan ramadhan masih lagi sudi menunggu aku hingga saat ini.

wajah ayah
wajah ibu
andai aku kenang-kenangkan
pasti hilang lapar dan dahaga...

pelukan ayah
pelukan ibu
andai aku ingat-ingatkan
pasti surut letih dan lesu...

cinta yang pergi
cinta yang hadir
andai aku imbas-imbaskan
pasti meruntun jiwa dan rasa...

****************************************************


masihkah aku ingin terus bercinta lagi?
masihkah aku sanggup terus menagih kasih lagi?
gagahkah lagi aku?

hati,
letihkah dirimu?

akal,
marahkah dirimu?

mungkin dulu aku takut
mungkin dulu aku risau
bimbang yang mengundang gusar
gusar yang mengundang kecewa
andai kasih ditolak
andai sayang dibuang...

wahai hati dan akal,
izinkanlah aku menyayangi dirinya
biarpun mungkin aku bakal terbakar...
izinkanlah aku mengasihi dirinya
biarpun mungkin aku bakal terbiar...

0 Responses