speechless... (II)

Love is so very special
Yet can make you feel so lost
It can arrive just like the springtime
And melt away like morning frost

You must find ways to nurture
Always grow your love with care
Never ever take for granted
The love that you both share

Mistakes are bound to happen
You may hurt each other's heart
Yet don't give up to easily
It will tear your love apart

Love resembles a bright flame
That lights a dark starry night
Never ever let this flame burn down
Rekindle with all your might

Take a moment every day
Look deep into each other's eyes
Never hesitate to show affection
Small gestures will keep a love alive

Talk openly about your feelings
Take time to show that you care
Treasure each and every moment
Because to find true love is rare...


******************************************************

"menyayanginya setulus mungkin, mengasihinya seikhlas mungkin..." aku tak tahu bagaimana caranya, aku juga tak tahu peraturan apa yang perlu digunapakai. cuma sekadar aku akan cuba terus memberikannya yang terbaik daripada aku, itu sahaja. aku tahu, aku bukan yang terbaik bagi dirinya. dan aku tahu, aku juga bukan yang berhak sepenuhnya ke atas dirinya.

dia, indah tercipta. lengkap di mata aku. sempurna di hati aku. ya, tetap ada kelemahannya. ya, tetap ada cacatnya. aku sedar akannya. dan aku terima akannya. sedang berjanjikah aku? ehh... tidak... aku cuma menguatkan lagi kata-kata hati, yang menerima dia seadanya...

hati aku tengah risau,
hati aku tengah bimbang,
lalu senyum itu hadir
dan senyum itu meleraikan segala... hebatkan...?

terima kasih, kerana kasih-sayangmu 'menghidupkan' aku kembali...
0 Responses