sang pencinta...

terlalu puitis setiap kata yang terlahir,
terlalu resah andai kata-kata tu bisa buat kita hilang
dalam bayangan mimpi nan indah...
benarkah aku dicintai dan dikasihi seperti ini?....
sesak nafas menjawab setiap pertanyaan,
kabur pandangan memikirkan andai itu satu kenyataan...

Ya Tuhan, Kau kuatkan hatiku..
andai ini benar dan tertulisnya takdir buatku,
Kau restuilah kasihnya..
Kau lindungilah setiap gerak-gerinya..
kerana... aku ingin Kau cintai dia yang mencintaiku,
kerana... kasihnya tulus buatku,
kerana... hatinya terlalu ikhlas merinduiku,
dan... kerana aku terlalu ingin dia berada disisiku...

"kamu memang pencinta wanita
namun kau bukan buaya
yang setia pada seribu gadis
kau hanya mencintai aku..."

indah sebenarnya apa yang Kau ciptakan ini...
andai waktu mampu memberiku pilihan,
aku ingin sentiasa dirindui, dikasihi seperti ini...
aku ingin dicintai seperti ini...
tapi... andai belum waktunya
aku sedia menunggu
jika takdirku masih dipanjangkan olehMu..

pada dia yang sudi mengasihiku... mencintaiku setulus hati,
mengertilah bahawa aku terlalu menghargai kehadiranmu...
jangan sesekali kau menjauhkan dirimu dariku..

terima kasih untuk kasih yang terpahat buatku...

~ sya ~
0 Responses