bertakhta dihati...

Bertakhta Dihati (Farahdhiya)

Dihempas ombak
Terdampar buih
Menanti waktu pulang ke laut

Begitu rindu
Dipisah takdir
Meniti saat bersulam cinta

Lihat...lihat..
Sinarnya menyala
Lihat...lihat
Ke dalam mataku
Cintamu bertakhta (di hati)

Sebelum ku kenal
Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta

Setelah ku kenal
Dirimu siapa
Ku cinta sejati
Kusandarkan jiwa

Digilis angin
Tercarik awan
Menanti detik sebelum hujan
Begitu sendu
Diguris resah
Meniti hari bersulam tangis
Takkan berganjak pendirian ku ini
Selagi kita tak kembali bersatu

Selamanya
Takkan berubah perasaan terhadapmu
Biar digugat
Biar dicabar
Biar dihalang....

********************************************************

hmm....
ada sesuatu yang menemani akalku..
ada sesuatu yang membawaku hilang dan terbang bersama mimpi-mimpiku
indahnya kenangan...

satu waktu isi lagu ini pernah menemani hariku..
dengan kesayupan malam yang dingin
dengan rasa yang tak mampu dirungkaikan..
indahnya perasaan...

andai mampu ku putar semula waktu
pasti rindu semakin menyingkap kalbu...
terlalu manisnya saat-saat bersama
masih tersemat dengan gelak tawa, senda gurau..
yang membuatkan hari-hariku indah bila mengenangkannya

namun....
disebalik kenangan yang terungkai
tersirat parut luka yang masih bersisa
hingga kini...
masih kekal di dalam hati

jauh rasa perjalanan yang aku tempuh
sakitnya terlalu pedih untuk ku pendamkan
ku gagahi.. ku lewati.. ku jalani
kerana aku tahu ada ruang yang masih menunggu hadirnya aku
bertemankan airmata..
aku tebarkan ruang agar kelukaan ini masih mampu diubati
masih berkesempatan untuk menghayati..
aku pautkan segala kekuatan
aku rangkul segala perasaan
nyata masih ada harapan buatku...

pada dia..
terima kasih kerana menghargai kehadiranku
aku yakini masih ada cinta di hatiku...

~ sya ~
0 Responses