speechless... (III)

nampaknya, airmata ini tak betah disimpan lama... walaupun aku sedar, dalam perkisahan ini pasti hujungnya penuh duka, tapi aku masih degil meneruskannya. untuk apa ya, aku sering mempertahankan rasa sayang yang ada ini? kepuasan diri? gelora nafsu? kasihan?

ada hati yang tak bisa menerima. ada diri yang tak selesa melalui. rupanya, aku terlalu mementingkan diri sendiri, kan? terlupa untuk mengambilkira perasaan orang lain. terleka dalam menilai keputusan orang lain.

mungkin ada baiknya aku kekal menjadi perindu sepi. mungkin ada eloknya aku kekal menjadi pencinta misteri. melayan rasa sendiri, mungkin itu lebih selamat. meluahkan rasa pada lembaran bisu yang sentiasa menerima tanpa syarat. akulah itu, diri yang suatu waktu dulu membawa diri berseorangan, dan mungkin hari-hari mendatang ini aku bakal kembali seperti itu. menyesalkah aku? tidak...

cinta yang datang dan pergi, semuanya memberi makna pada aku. kenangan tercipta, segalanya amat hebat dan indah. biarpun ada duka yang berkesan, aku rela. demi segugus sayang yang telah aku curahkan, aku takkan membenci. jauh sekali ingin menuntut janji...

aku takkan menutup hati aku dari kasih sayang... itu yang pasti... biarpun dia sudah tak mengizinkan aku menyebut namanya, biarpun dia memaksa aku melupakan dirinya...
1 Response
  1. Anonymous Says:

    zaff,sya xnk spt ni...sya x maksudknnya.Zaff dh salah tafsir kata-kata sya.Kenapa mcm ni?