Hati berbisik.....

"Malam bertandang hati berbisik mengenang..
Cerita derita yang daku pendam
Kata menguji cuba untuk ku sudahi
Berulang airmata membasahi...

Aku kini perlu berdiri
Walau hakikatnya pasti kan melukai...
Aku ingin semua rasai..
Kerna pengakhirnya hidupku sendiri..

Oh Tuhan...
Kau berikan aku segala kekuatan...
Meneruskan..Perjalanan"

waktu seolah-olah tak memberiku ruang untuk berbicara...

sejenak masa yang berlalu buat ku berfikir ke mana arah tujuanku...
mungkinkah jawapan masih ada yang berbaki?
perlukah ku meratapi persoalan yang masih bermain dihati...?
terlalu dalam perasaan yang tersimpan ini
namun...biarlah menjadi beban andai ku tak mampu lagi memikulnya...
hadirnya aku hanya mampu menciptakan kenangan
antara suka mahupun duka tak mampu hayatku ini menghalangnya...

Pada dia...
maafkan aku kerana tak mampu membahagiakanmu
aku hanya insan yang tercipta kerana janjiNya...
maka terbiarlah aku mengatur hala tujuku...

Pada dia...
maafkan aku kerana melukakan hatimu
tak terniat mengatur kata sehingga mengalirnya airmata kasihmu...
terlalu pedih andai aku mampu menghalangnya

kurangnya aku biarlah bertebaran di dalam hatiku menjadi debu
tak akan aku biarkan hati ini bercerita tentang kisah dukaku..
biarlah menghilang dan terus sepi bersama hayatku
andai senyumanku mampu membahagiakan kau..tenanglah
andai satu saat senyumanku ini menghilang,
jangan kau meratapinya
kerana aku sendiri tak pernah meminta untuk menjadi pemiliknya...

ketahuilah..dirimu terlalu bererti buatku

~ sya ~
0 Responses