keindahan...

Keindahan – O2

Layang-layang yang terputus talinya
Terbang entah ke mana
Sendiri mencari arah
Hidupku yang tak pasti
Cahaya atau gelap

Aku seharusnya berpijak di bumi yang nyata
Sedangkan aku masih dibuai mimpi yg ngeri
Bagaimana harus ku lakukan (oh..) sendiri

Tolonglah aku yang kesepian ini
Menyusuri jalan yang panjang
Penuh ceritanya
Hanya masa dan waktu
Merubah segalanya
Menjadi nyata

Oh tuhan
Terangilah diri ini
Agar dapat ku lalui
Jalan kekusutan
Dengan keindahan

*********************************************************

ada perubahan yang sedang aku lalui waktu ini. mulanya aku takut untuk menerima suatu kenyataan yang sering dimomokkan. aku takut pada suatu "kehilangan". aku risau bakal "kesunyian". sudah terasa sakit teramat melalui zaman keseorangan. gelap... hambar...

entah apa kekuatan yang ada waktu ini, yang memaksa aku menerima keadaan dirinya. memaksa aku meredhai akan ketentuan Ilahi. memaksa aku percaya semula pada qadha dan qadar-Nya.

dan hasilnya, aku semakin tenang... biarpun dunia aku masih berwarna merah. ada tekad yang sedang aku bina. ada keazaman yang sedang aku pupukkan. semuanya kerana aku sudah letih. bagai musafir yang ingin mencari perhentian terakhirnya. terasa benar beban yang digalas semakin tak mampu untuk dipikul. terasa benar bagai senja sudah dekat benar menghampiri malam...

aku menyayanginya dalam keadaan aku merelakan dirinya yang kini. aku akan tetap mengasihinya dan aku akan tetap menamakannya sebagai "kekasih", biarpun dia tak mungkin aku miliki...

~ menyayangimu lebih dari yang kau tahu...
0 Responses