punya hati...


Namun Ku Punya Hati (Revolvers)

Senyumku tak seghairah
Gerak gaya tidak selincah
Mataku tak seayu
Kicau burung pun tak semerdu

Namun ku punya hati
Juga gayaku perasaan
Hidupku yang begini
Kadar waktu diizin Tuhan

Tidak ku minta
Lahir ke dunia
Tidak ku duga
Cacat begini

Bukan kuminta
Kasih dan manja
Bukan ku rayu bantu simpati

Maafkan wahai teman
Ku menumpang di sudut dunia
Mencari ketenangan
Sampai masa ku pergi jua...

**********************************************************

Ada sesuatu pada lagu ni yang menyentuh hati aku. Bagai ternampak diri aku dalam lagu tuh… cumanya, aku tak cacat anggota, tu je. Sebenarnya lagu ni mampu buat airmata aku menitis. Tersedar yang rupanya diri ini serba kekurangan, tersedar yang diri ini hanya menumpang di sudut dunia… tapi yang pasti, aku masih punya hati.

Mungkin pendapat aku dan kau, jauh bezanya. Mungkin cara aku dan kau, juga jauh bezanya. Tapi ada satu perkara yang menyamakan kita… kita manusia dari jenis yang sama… dan punya hati yang sama merahnya… hormatilah sesama kita biarpun apa jenis “benang” yang ingin ditegakkan oleh diri masing-masing.

Moga kita tergolong dalam manusia yang punya rasa hormat yang tinggi… salam kedamaian dari aku.

Juga, kepada semua atlit istimewa (OKU), pamerkan kehebatan yang sebenar! Aku bangga dan terharu menyaksikan “kekuatan” yang ada dalam diri kalian… all the best sempena minggu FESPIC ’06 ini. ;)
0 Responses