tersentuh...

"tersentuh oleh geraklaku dan tuturkata..."

apa maksud ayat aku tu? senang je maksudnya, ada perbuatan dan perkataan yang telah membuatkan aku rasa "pelik" hingga dunia aku seolah-olah begitu hening, sunyi dan terhenti seketika. nampaknya aku menerangkan ayat tu dalam bahasa yang begitu berbunga-bungakan? mulanya rasa mudah untuk menjelaskan, tapi, bila dah mula menaip ni, begitu banyak perkataan yang muncul di fikiran hingga berebut-rebut untuk dikeluarkan! hebatkan otak manusia ni? boleh memproses perkataan beribu kali ganda daripada kekuatan teknologi komputer terkini.

kadang-kadang aku mudah tersentuh oleh perbuatan atau kata-kata seseorang, terutama yang dilakukan oleh orang yang aku sayangi. kalau nak tahu aku tersentuh atau tidak, senang je... tengok muka aku cemana..

memula... aku akan memandang tepat kat mata orang tu... dengan mata aku yang lebih kurangnya tak bergerak-gerak bagaikan terkujat gitu! nape aku begitu? sebab aku bagaikan terpana seketika dengan perbuatan/perkataan dia. itu dari segi fizikalnya...

kalau ditanya dalam hati aku sendiri, bilakala aku tersentuh oleh perbuatan/perkataan dia, aku hanya ada satu jawapan.... sensasi perasaan yang hebat...! dan sensasi itu bisa menghentikan darah aku untuk seketika. dunia aku akan terasa tiada bunyi-bunyian. otak aku akan terasa kosong tanpa ada perkataan atau gambaran. perghh! hebatkan?

apa yang menyebabkan aku tersentuh? hmmm... bergantung pada di mana aku letakkan perasaan aku waktu itu... yang mana, aku sendiri sukar untuk meramalkannya. apa yang aku tahu, bila sudah tersentuh, semua rasa bisa bersatu... terharu, gembira, sedih, atau apa saja rasa yang wujud bisa digaul secara rata saat itu!

err... kenapa aku menaip bait-bait kata sebegini saat ini? adakah hati aku baru saja tersentuh oleh perbuatan/perkataan seseorang? hmmm... sejujurnya, ya...! dan aku ingin sangat memeluk dirinya saat ini... dengan satu harapan, ingin dirinya tahu yang aku menyayanginya seikhlasku...

~menyayangimu lebih dari yang kau tahu...~
0 Responses